I scream for icecream
Grafffuturism
A new update of Wipeout 1 is to be found on Ekosystem.org
Let yourself impress by the graphic elements which are mingled together with bigger color fields. Indeed it is unreadable but it has the 90s playstation game touch - bright colors hit the rusty freight surface and create a huge contrast. The viewer is confronted with a feeling of dynamic and variety of the drawn components.
Equally to the destination of the freight trains the lines also change their direction from the horizontal to the vertical and back.
Let yourself impress by the graphic elements which are mingled together with bigger color fields. Indeed it is unreadable but it has the 90s playstation game touch - bright colors hit the rusty freight surface and create a huge contrast. The viewer is confronted with a feeling of dynamic and variety of the drawn components.
Equally to the destination of the freight trains the lines also change their direction from the horizontal to the vertical and back.
Lift me up
It's never the same old story, yet the same sequence of mechanical noises, squeaks, and violent smash-ups. All meticulously orchestrated by the railway guards who slowly operate the machine. It's especially the feeling, always as intense. We are stashed here in the penultimate wagon of the long procession that carries us through the night.
More information here on thefourthdimension
psssst.
Im Gleisbett leise is a new publishing by the Beerbird press. It features 51 photos taken in the period between 2008 and 2012 showing transience, abandonment and railroad landscape.
It is handmade and contains 54 pages. You can order one of the 30 copies via mail at beerbirds@gmail.com.
Eaos-x is not a 80s darkwave band
A Woodlum called Aztie or Artie CTS on a so called "Schrottkiste". The photo was taken in early spring 2012.
changes
Hi folks, unfortunately the old e-mail on the tiny web.de webspace does not work anymore as it should. I couldn't receive e-mails with an attachment bigger than 4mb. How prehistorical. So i created a new address- cargocolor@freenet.de. And it is true, I'm waiting for your flicks and stories.
have a nice Pfingsten!
have a nice Pfingsten!
Dann arbeite ich bei der Eisenbahn,
was ich, wie ich jetzt erkenne, in meinen Träumen seit Jahren für die Barrostook Crock & Crane R.R. getan habe, die zweiseitig östlich und westlich von Lowell nach Lynn und ähnlichen Plätzen entlang trockenem, fast mexikanischen Wüstenboden verläuft, vorbei an verloren wirkenden Bahnwärterhäuschen, die Straße zu irgendeinem überdimensionalen Boston - jetzt bin ich fast in Kalifornien, und Cody und mein Vater vermischen sich zu einen Übervater-Image der Anklage, sie sind wütend auf mich, weil ich meinen Vorortzug, meinen Frachtzug verpasst hab, ich hab das Mutter-Image irgendwo in der Vergangenheit versaut, hab was Kindisches getan (der kleine Junge schreibt im Zimmer) und dabei ganze Waggonladungen von Männern aufgehalten - schließlich komm ich an den Schienenstrang, doch inzwischen rollt der Frachtzug so schnell vorbei, dass ich mich nicht mehr trau zu springen - ein verbissener Pop-Cody ist bereits an der Arbeit, in seiner eigenen hoffnungslos verlorenen Nacht mag alles draufgehen, aber bei Jesus Christus, wenn es Zeit ist an die Arbeit zu gehen - dann sind da noch wütende Matrosengesichter auf Schiffen, ich hab an der Pumpe Mist gebaut. W.C. Fields im Overall eines Weichenstellers bei den Schienen, die puppengleichen Bremser springen auf den Zug - ich bleib zurück und steh dumm da mit meinen eigenen Sorgen - steck bis zum Hals fest in meiner eigenen dumpfen Trau...
Text by Jack Kerouac
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